Hos Nedis uppnår vi de bästa resultaten tillsammans baserat på våra 9 kärnvärden. Vi har dessa kärnvärden i åtanke under vårt dagliga arbete för att fatta rätt beslut när vi kommer i kontakt med kollegor, kunder, leverantörer och andra affärspartners.

Balans mellan arbete och fritid

Från och med den 1 januari 2020 kan Nedis anställda få bättre balans mellan arbete och privatliv i det dagliga arbetet. Sedan dess kan anställda hos Nedis arbeta deltid (50% av den totala arbetstiden) hemifrån. Riktlinjer för arbete hemifrån finns i företagets regelverk.

Ambassadörsprogram

Nedis ger sina anställda den rabatt de behöver på företagets egna produkter. Som anställd kan du köpa de senaste nya produkterna från Home & Living, Smart & Connected samt Private Label! Vill du köpa någon av de senaste smarta högtalarna? Mer information finns i företagets regelverk.

PV

Nedis personalorganisation (Personeelsverening) är i korthet en grupp entusiastiska kollegor som organiserar sociala aktiviteter under hela året för sina medlemmar. Det kan till exempel vara aktiviteter som en fantastisk fest, familjedagar, julfest och, naturligtvis, den traditionella vinterlunchen. Vi anordnar också sportiga aktiviteter då och då. Eftersom det är en lokal aktivitet är den endast öppen anställda på Nedis i Nederländerna, tråkigt nog.

Medarbetarnas synpunkter uppmuntras

Vi värdesätter våra anställdas synpunkter, även när det gäller implementering av våra produkter. I slutet av 2021 lanserade vi den nya Nedis Ninder-appen där alla Nedis-anställda kan rösta på nya produktidéer. Alla förslag visas sedan i Ninder-appen och kan bedömas av alla i företaget med tumme ned eller ett hjärta, något som påminner om en välkänd dejtingapp. På så sätt uppmuntrar vi våra anställda att föra fram nya idéer och verkligen arbeta tillsammans med vårt varumärke, som ett team.

Hållbar anställningsbarhet och personlig utveckling

Vi har introducerat utbildningsplattformen GoodHabitz | Onlinekurser för företag | GoodHabitz onlineutbildning för dig. Det erbjuds via SAM. SAM är ett initiativ från Sustainable Employability Foundation for the Technical grossist Trade, där fackförbund och arbetsgivarorganisationer samarbetar för att stimulera hållbar anställningsbarhet för kompetent personal inom den tekniska grossisthandeln.

Ordningsregler


För oss i Nedis Group, med företag och säljaktiviteter runt om i världen, är det viktigt att ha bindande ordningsregler som vi förväntar oss att alla våra anställda följer och att vidta lämpliga disciplinära åtgärder i händelse av överträdelser. Vi är övertygade om att alla våra anställda och andra personer som arbetar för Nedis Group vill följa ordningsreglerna och hålla högsta standard för etiskt beteende. Om oklara situationer uppstår i den dagliga verksamheten ger ordningsreglerna praktisk vägledning. I ordningsreglerna finns bindande regler som gäller för alla anställda och alla andra som arbetar för något av Nedis koncernföretag. De är utformade för att hjälpa till att hantera etiska och yrkesmässiga utmaningar i vårt dagliga arbete. En anställd kan när som helst prata med sin chef eller med HR-avdelningen om hen har frågor eller funderingar kring ordningsreglerna.

 

Ömsesidig respekt, ärlighet och integritet


Vi respekterar mänskliga rättigheter, värdighet, integritet och personliga rättigheter för varje individ. Vi arbetar med män och kvinnor av olika ursprung, nationaliteter, kulturer, religioner och färger och vårdar en kultur av ömsesidig respekt och tillit. Vi tolererar inte någon form av diskriminering, förnedring, förtryck, trakasserier eller brott. Vi fördömer i synnerhet sexuella trakasserier och mobbning. Vi avvisar kategoriskt användning av barn- och tvångsarbete. Vi är öppna och ärliga, agerar med integritet och tar ansvar för våra handlingar. Vi är en pålitlig partner och lovar ingenting som vi inte kan hålla. Dessa principer gäller både för hur våra interaktioner med varandra inom företaget och vårt beteende vid kontakter med externa partner.

 

Policy för visselblåsare


Nedis policy för visselblåsare är avsedd att uppmuntra och skydda anställda som rapporterar misstänkt eller faktiskt beteende på arbetsplatsen som är oetiskt, olagligt eller strider mot våra Nedis9-värden. Det omfattar exempelvis redovisning, kontroller eller revisionsärenden, brott mot kundens sekretess eller integritet, stöld, bedrägeri, mutor eller korruption samt brott mot andra lagar, förordningar eller Nedis policyer.

 

Företagets regelverk


Det är viktigt att varje anställd vet hur hans eller hennes organisation fungerar och vilka företagsregler och säkerhetsföreskrifterna som finns. Det ger ökad tydlighet och förståelse och därigenom även samarbetet med andra kollegor och avdelningar. Det är därför de här företagsreglerna har upprättats. Varje anställd hos Nedis B.V. och TECO Holding B.V. får företagets regler när han eller hon börjar sin anställning så att han eller hon känner till företaget och säkerhetsföreskrifterna. När ”Nedis” eller ”arbetsgivaren” nämns nedan omfattar det även TECO Holding B.V. Varje gång hänvisningar görs i till ”han” eller ”honom”, omfattar det även kvinnliga medarbetare.